Magasfeszültség a főutcán?

a kiváltásra váró trafóház


A képviselő-testület mai ülésen a Törökbálint Holnap Egyesület nem támogatta a volt OMÜV területén elhelyezkedő trafóállomás ingatlanon belül történő áthelyezéséről szóló javaslatot.

A döntés nyomán kialakuló helyzetről kérdeztük Filkey Péter önkormányzati képviselőt.

Törökbálint MA:
Tájékoztatná az olvasókat az előzményekről?

Filkey Péter
Filkey Péter:
A képviselő-testület a mai ülésen tárgyalta a CEU-FERR Kft. és a Best-Lakópark Kft. hozzájárulás iránti kérelmét, mely a volt OMÜV-ingatlan előtt lévő trafó áthelyezéséről szól.

Mint azt sokan tudják, a fejlesztők kötelezettséget vállaltak arra, hogy a kialakítandó építési telken idősotthont építenek és ezzel párhuzamosan 35 darab parkolóhelyet alakítanak ki, melyeket határozatlan időre, ingyenesen közhasználatba adják az önkormányzat részére.

A fejlesztők képviselői a múlt hónapban érkezett levelükben arra kérték a képviselő-testületet, hogy az ingatlanon található trafóház elbontása és áthelyezése miatt felmerülő, mintegy 16 millió Ft+áfa összegű költségből - hivatkozva a korábbi megállapodásra - 6.000.000 Ft-ot az önkormányzat viseljen.
Fontos kiemelni, az OMÜV területére vonatkozó rendezési szerződés annak érdekében köttetett meg, hogy a területet egyáltalán értékesíteni lehessen. A jelenlegi tulajdonos már ennek tudatában vásárolta meg az ingatlant.

Kérésüket egyébként azzal indokolták, hogy az említett trafó túlnyomóan közcélokat, többek között a közvilágítás ellátását is szolgálja. Mint megtudhattuk, az ELMŰ ezeket a szekrényeket általában közterületen helyezi el.

TbMA.:
Érdekelt-e a város abban, hogy anyagilag is hozzájáruljon az áthelyezéshez?

F.P.:
A városnak elemi érdeke, hogy a ‘méretes’, majdnem családi ház méretű trafó ne kerüljön ki közterületre. Rontja a városképet, zajos, csökkenti a parkolóhelyek számát, valamint a belváros jövőbeni fejlesztésénél is útban lesz. Ha majdan ezt saját erőből fogjuk rendezni, akkor ez aránytalanul többe fog kerülni, mint ha most megegyezünk.
De a lényeg, hogy nekünk akkor okozná a lehető legkevesebb problémát, ha az ingatlanon belül maradna.

TbMA:
Miért nem került elfogadásra mégsem a határozati javaslat?

F.P.:
Erről én is szívesen megkérdezném őket, hiszen a vitában felmerülő érveik erre nem igazán adtak magyarázatot. Pedig ebben az esetben kizárólagosan szakmai érvek mentén, racionális döntést kellett volna hozniuk.

Csalódott vagyok, mert valami miatt nem akarják látni a minőségi változást. Végre a lepusztult épület és a kamionforgalom nem okoz több problémát és ezzel nem csak a város lesz szebb, hanem a város szívében élők életminősége is javul. Ugyan ki szeretné a háza előtt elviselni ezt a monstrumot?!

Csalódott vagyok azért is, mert változatlanul hiszek abban, hogy a településnek vállalkozóbarátnak kell lennie. Hiszen teljesen egyértelmű, hogy amiből mi utat, járdát építünk azt az ő adójukból tudjuk megtenni.

Nem is feltételeztem, hogy ebben a kérdésben nem tudunk egyezségre jutni! Ezzel azt kockáztatjuk, hogy az ELMŰ megegyezés hiányában ki fogja tenni a trafót közterületre.

Ismétlem, ez zavarni fogja a lakókat! Zavarni fogja a Munkácsy utcával kapcsolatos terveinket, és idővel rá leszünk kényszerítve, hogy mi egyedül, önerőből helyeztessük át.
Mindezt természetesen jóval nagyobb összegért, mint amennyibe most az együttműködés kerül.

Megjegyzések